KLAUSIMAS: „GELEŽIES PASISAVINIMAS“

 Ką daryti, kad organizmas lengviau pasisavintų geležį iš augalinės kilmės produktų? Saulė, 22 m.

——————

ATSAKYMAS:

Jei jūsų virškinimo sistema funkcionuoja tinkmai ir valgote kokybišką bei įvairų maistą, maitinantis vien augalinės kilmės produktais geležies organizmui pritrūkti tikrai neturi. Tačiau visada galima padaryti kraujo tyrimus, kad žinotumėte tikslią situaciją.

Geležies trūkumo rizika smarkiai išauga jei valgoma daug saldumynų, rafinuotų, perdirbtų, riebių produktų, nes juose geležies praktiškai nėra. Tačiau jei savijauta ar kraujo tyrimai rodo geležies trūkumą jos pasisavinimą padidinti galima:

a) verdant arba troškinant daržoves.

b) valgant kartu produktus turtingus vitaminu C (vitaminas C geležies pasisavinimą gali padidinti iki 6 kartų), taip raugintus produktus pvz. raugintus kopūstus, agurkus. Kadangi augaliniai produktai turtingi geležimi (špinatai, brokoliai, ankštinai) lyginant su gyvūninės kilmės produktais dažnausiai turtingi ir vitaminu C, geležies pasisavinimas iš augalinės kilmės produktų organizmui sunkumų dažniausiai nekelia.

c) gerai sukramtant valgomą maistą (kramtyti, kol ištirpsta burnoje)

Šiek tiek įdomios informacijos dėl geležies kiekio maisto produktuose.

Palyginimui: 100 gr. paprastų virtų pupelių yra 21 % geležies dienos normos, 100 gr. virtų lešių 19 %,  tuo tarpu 100 gr. liesos jautienos tik 11 – 19 % geležies dienos normos, 100 gr. kiaulienos tik 4 – 8 %. Todėl tinkamai, pabrėžiu tinkamai, besimaitinantys vegetarai priešingai įsišaknijusiai visuomenės nuomonei su geležies trūkumu susiduria gerokai rečiau nei tradiciškai besimaitinantys žmonės.

Daugiau apie maisto sudėtį ir jame esančias naudingas medžiagas rasite: http://nutritiondata.self.com/