KLAUSIMAS: „SĄNARIŲ SKAUSMAS SPORTUOJANT “

Stengiuosi propaguoti sveiką gyvenimo būdą, sportuoti. Norėčiau pradėti bėgioti, tačiau nesiryžtu, nes visi ligšioliniai bandymai baigdavosi nesėkmingai – maždaug po mėnesio treniruočių, ima mausti sąnarius. Ar galima išvengti šios problemos? Jonas, 42 m.

——————

ATSAKYMAS:

Sąnarių maudimas po didesnio fizinio krūvio gali signalizuoti nemažai dalykų. Rekomenduočiau jums visų pirma kreiptis pas gerą reumatologą (arba privačiai arba jūsų šeimos gydytojas gali išrašyti nukreipimą) ir išsitirti sąnarius echoskopu ar kitais gydytojo nurodytais metodais. Turite įsitikinti, kad nėra jokių rimtų pažeidimų ar uždegiminės sąnarių būklės.

Jei viskas tvarkoje tuomet būtinai pradėkite sportuoti.

Turėkite omeny, kad bėgant sąnariams ir kaulams tenka 2 – 3 kartus didesnis krūvis nei jūsų kūno svoris. Bėgimas, ypač judėjimas susijęs su šokinėjimu, staigiu judėjimo krypties pokyčiu (krepšinis, futbolas, tenisas, svorių kilnojimas) kelia ypač didelį stresą sąnariams. Tai yra geros sporto rūšys, tačiau jei sąnariai silpni, tai nėra geras pasirinkimas. Pradėkite nuo spartaus ėjimo, važiavimo dviračiu, palaipsniui didinkite intensyvumą, atstumą, dalį atstumo pamėginkite nubėgti. Tiek sąnariai tiek kaulai nuo fizinio krūvio tvirtėja nepriklausomai nuo amžiaus, tačiau tai labai lėtas procesas trunkantis ne vieną mėnesį ar metus. Jei pradėję bėgioti kojų raumenis galime sutvirtinti per keletą mėnesių, sąnariams, kremzlei sutvirtėti gali prireikti 5 ar daugiau metų. Jei krūvis tenka per didelis tuomet sąnarys atvirkščiai dėvisi. Daugelio pradedančiųjų sportuoti klaida yra nekantrumas ir per dideli krūviai siekiant rezultatų, dažniausiai visa tai baigiasi raumenų, sąnarių skausmais ar netgi širdies problemomis.

Pradėdami sportuoti:

  • Nepersistenkite, nesitikėkite ir nesiekite greitų rezultatų ypač vyresniame amžiuje.
  • Stenkites judėti keldami kuo mažiau streso sąnariams: vaikščiokite, važiuokite dviračiu, plaukiokite jei yra galimybė.
  • Vaikščiodami ir ypač bėgiodami venkite šaligatvių, asfaltuotų, betonuotų, medinių paviršių jie ženkliai sustiprina smūgį sąnariams. Vaikščiokite arba bėgiokite lauko, miško takeliais, per žolę.
  • Būtinai prieš sportą padarykite mankštą, apšilkite.
  • Gerkite pakankamai vandens (jis reikalingas tinkamam sąnarių tepimui ir kremzlės tamprumui palaikyti).
  • Stebėkite savo pojūčius, nebėkite kai skauda, eikite, važiuokite dviračiu (dviratis perkelia kojų sąnariams tenkantį krūvį užpakaliui 🙂
  • Svarbiausia atraskite jums priimtiną ir malonią sporto rūšį, išmokite sportuoti ne dėl rezultatų, o savo malonumui.

Papildai sąnariams MSM (methylsulfonylmethane), gliukozaminas, chondroitinas, gali būti naudingi (tiesa greitų stebuklų iš jų taip pat nesitikėkite), valgykite daugiau šaltienos, joje daug gliukzamino ir chondroitino.

Su laiku jūsų sąnarių tolerancija krūviams neabejotinai augs, tačiau būkite kantrūs, tam gali prireikti 3 – 8 metų. Tačiau būtinai sportuokite kiek leidžia galimybės ir savijauta, bus pagerėjimų ir pablogėjimų, veikite protingai, saikingai, bet nesustokite !